Przemierzamy szlak - recenzja komiksu paragrafowego „Rycerze”.


„”
Ocena użytkowników
brak (0 głosów)
Pragniesz życia pełnego przygód? Masz dosyć szkoły, pracy, obowiązków domowych i wścibskiej sąsiadki spod piątki? Jeżeli jesteś przy tym człowiekiem odważnym i pomysłowym, to zapraszamy Cię w mury naszej szacownej Akademii. Z nami staniesz się prawdziwym rycerzem, a Twoje życie będzie pełne przygód (choć nie zagwarantujemy, że potrwa długo).

++

Przez całe swoje życie zagrałam może w dziesięć paragrafówek. Nie to, żeby mi się nie podobały, ale zawsze było coś innego do zrobienia – jakaś książka do przeczytania, film do obejrzenia czy planszówka do rozegrania. Przynajmniej aż do teraz, bo oto w moje ręce trafili „Rycerze” – przygodowy komiks paragrafowy. Nie przesłyszeliście się – połączenie komiksu i klasycznej gry paragrafowej wkracza właśnie na polski rynek. A wszystkie dzięki Grupie Wydawniczej Foksal i Wydawnictwu Fox Games.

W „Rycerzach” wcielamy się w postać jednego z trzech braci, którzy opuścili swój rodzinny dom na wsi i wyruszyli do miasta, aby odmienić swoje nudne życie i szkolić się na wielkich wojowników. Okazało się jednak, że nawet samo dostanie się w poczet studentów nie jest takie proste jakby się mogło wydawać. Aby zostać przyjętym do Szkoły Rycerzy trzeba udowodnić swoją wartość. Ponieważ jesteśmy zawzięci wyruszamy w świat, aby pokazać na co nas stać i wypełnić powierzone nam przez rekrutera zadanie. Na uwadze musimy mieć jednak fakt, że czas na jego realizację jest ograniczony…

++

Po krótkim wstępnie fabularnym musimy zdecydować, w którego z trzech braci chcemy się wcielić. Pomimo tego, że wybrana przez nas postać ma pewne określone statystyki, to nie są one jakoś specjalnie wykorzystywane podczas rozgrywki. Równie niewielki wpływ na przebieg fabuły mają niektóre ze zdobytych przez nas przedmiotów (przynajmniej w porównaniu do innych komiksów paragrafowych wydanych nakładem tego samego wydawnictwa). Takie uproszczenie może wynikać z faktu, że granica wiekowa tego tytułu zaczyna się od 10 roku życia. Jako osoba dorosła muszę przyznać, że podczas rozgrywki bawiłam się doskonale i praktycznie nie odczułam, że po komiks mogą sięgnąć dużo młodsze ode mnie osoby (zwłaszcza, że o śmierć naszej postaci nie jest aż tak trudno). Mimo wszystko wspomniane przeze mnie elementy aż się proszą o szersze wykorzystanie.

Zarówno ogólna fabuła jak i poszczególne paragrafy są ciekawe i wciągające. Niektóre z nich budzą uśmiech zaś inne znużenie oddające wędrówkę czy napięcie wywołane niepewnością, co kryje się za kolejnym zakrętem. Wybory jakich będziemy musieli dokonywać nie zawsze są proste, a czasami nawet nierycerskie. Szybko jednak zaczniemy dokonywać ich z wielką rozwagą (zwłaszcza po pierwszym niepowodzeniu czy śmierci). Dodarcie do wszystkich wątków wymaga naprawdę sporo czasu i wysiłku, ale zdecydowanie jest tego warte.

W grze nie brakuje również łamigłówek i tajemniczych przedmiotów do odnalezienia. W każdym kadrze widnieje w miarę widoczna liczba, która pokazuje nam, gdzie powinniśmy udać się dalej. Bardziej spostrzegawczy dojrzą również dużo lepiej zakamuflowane przejścia do ciekawszych i tajemniczych miejsc. Po drodze warto wypatrywać też złota czy bransoletek męstwa, których zgromadzenie jest naszym głównym zadaniem.

++

Autorzy zachęcają do eksplorowania świata po ukończeniu gry. Jest to opcja, na jaką zdecydują się praktycznie wszyscy – no bo kto nie chciałby poznać alternatywnych wyborów, ścieżek i zakończeń? Niestety paragrafy nie są w żaden sposób dostosowane do postaci, która osiągnęła cel i została przyjęta do szkoły dla rycerzy i zebrała po drodze pewną ilość złota czy fantów. Fajnie by było gdyby autorzy pokusili się o kilka smaczków dla graczy chcących lepiej poznać świat przedstawiony.

Jak to w tego typu grach bywa frajda jaką będziemy mieli zależy przede wszystkim od naszej własnej uczciwości. Paragrafówkę łatwo oszukać cofając się do odpowiedniego kadru i udając, że wcale nie wybrało się złej drogi, na końcu której czyhała nasza stara znajoma - Kostucha. Niektóre osoby będą również narzekały na nieustanną konieczność kartkowania komiksu w celu znalezienia odpowiedniego kadru.

Pomimo tych drobnych wad, które są zresztą przypisane do całego gatunku, z czystym sumieniem mogę polecić ten tytuł każdemu, kto chciałby przeżyć przygodę w świecie pełnym magii, przygód i rycerzy. Moje odczucia potwierdziła również koleżanka z pracy, która nigdy wcześniej nie miała z czymś takim do czynienia. Przyznała, że była naprawdę pozytywnie zaskoczona i nie spodziewała się, że gra będzie wymagała od niej tyle skupienia i uwagi.

Zalety:
- Szata graficzna,
- Ciekawa fabuła,
- Zróżnicowane łamigłówki.

Wady:

- Pomimo zachęty autorów do eksplorowania świata, nie jest on dostosowany do bohatera, który ukończył grę.

Więcej na temat tego tytułu możecie dowiedzieć się ze strony Wydawnictwa:

http://foxgames.pl/rycerze/
KOMENTARZE (0) Zaloguj się aby dodać komentarz. Nie masz konta? Zarejestruj się!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy.

Copyright © 2004-2017 Bestiariusz.pl. Wszelkie prawa do treści, grafiki oraz zdjęć dostępnych na stronie są zastrzeżone na rzecz Bestiariusz.pl lub odpowiednio na rzecz podmiotów, których materiały są udostępnianie na podstawie współpracy z Bestiariusz.pl.

Teraz jest 18 lis 2017, 12:45 — Strefa czasowa: UTC + 1
Engine: NERV 4.0 BETA
Warunki użytkowaniaPolityka prywatnościUsuń ciasteczka